tirsdag 9. mars 2010

Undervarme

Vinterens store suksess ble disse labbene. Der er fremdeles bestillingsliste fra alle som ikke fikk dem i julepresang, samt et par stykker til. Det var flere enn jeg som falt for både mønster og farger. :-)

Jeg så et par utstilt i vinduet i garnbutikken på Øyro og bare 'måtte ha'. Valg av farger og sammensetning av samme er fritt frem, så de er blitt laget i flere utgaver.

Garnet er Sisu; 80% ull og 20% polyettellerannet, samt at det er dobbeltstrikking, så de skulle tåle en del. En venninne i et annet land, som har fisking som hobby og er utsatt for kalde undersåtter, fikk et par til jul, men hun kan ikke bruke dem. De er altfor fine! Hun må ha dem i sandaler så alle kan se dem! :-D

Og - ja, Kari - de blå er til deg! Strikket på streng oppfordring etter kommentaren "Hvorfor fikk ikke JEG til jul ?!?" ;-)

* * * * *

1 kommentar:

E sa...

Tror jeg må finne veien sørover til en av hagene ved havet en dag... du har noen fine oppskrifter som jeg gjerne vil ha;) og så er det jo strålende selskap i damen selv også da <3