torsdag 5. april 2012

Nytt fotoapparat - jeg leker meg litt på trygg grunn - foreløpig. ;)

Min aller første julerose!
Må-ha-plante på denne tiden.




Akelei av den store blå sorten, som vokser rett opp av steingrunn... 
Jeg husker ikke navnet på denne trofaste stauden, som kommer med lange spir av lett bøyde blomsterhoder. Den vokser sammen med en peppermynte, som jeg lager te av. Fargene og formene går flott sammen.
Timian. Noen rosa, noen hvite blomster.

Veldig på trygg grunn med mitt nye speilreflekskamera! Det er noen år siden jeg lekte meg sist, - det gamle kameraet var analogt, så da de digitale kom på markedet og fremkalling ble avlegs, tok det ikke lange tiden før mitt første kompaktkamera kom i hus. Greit nok, men kan ikke sammenlignes med et speilreflekskamera.

Så nå driver jeg og leser meg opp igjen, stiller og justerer, leker meg, og oppdager
fotograferingens gleder igjen. Men - jeg tror jeg vil ta meg et kurs til høsten for å optimalisere bruken av
apparatet.

Var ikke den julerosen lekker ??

* * * * * * * 

6 kommentarer:

Aina Strand sa...

Det er ikke mye som er så nydelig som den første akeleien som titter opp om våren :-)
God påske!

Vivishagerom sa...

Gratulerer så mye med nytt kamera. Det er gøy å ta bilder, og du har tatt flott bilder, selv på trygg grunn :)

Den julerosa var kjempe lekker!

Ønsker deg en fortsatt fin påske!

Mariann sa...

Slitan med nytt kamera. Det blir bra bilder av det. Nydelig julerose!
God påske!

Ranten sa...

Jo! Julerosen var skikkelig lekker :) Det er veldig spennende med skikkelig kamera. Jeg har også fotografert mye med de gamle speilreflekskameraene. Og stått i mørkerommet og framkalt og kopiert.. svart hvitt. Neida. jeg er ikke gammel... :)Lykke til! Motiver skulle det vel ikke skorte på framover?!

Linnemi sa...

Neeei, vi er ikke gamle, MF, bare født i en annen tidsalder. ;)
God påske til dere også, - fotomotivene står i kø !

Anonym sa...

Grattis med nykamera! Og - et nydelig portrett av julerosa... Mine vil visst bare råtne for tiden. Men jeg skal ikke klage - har en skokk av frøplanter. :)