tirsdag 13. juli 2010

Cecilia Samartin - " Salvadoreña "

Denne kritikken dekker egentlig inntrykket mitt av boken helt utmerket, men les selv: fra Dagbladet

Etter å ha fått de to første bøkene hennes inn under huden og omsluttet sjelen, hadde jeg store forventninger til hennes tredje bok. Jeg har spart på den og lest alt annet først, fordi så mye faller igjennom i etterkant når jeg har kroppen full av hennes fantastiske forteller- og skriveevne.

Jeg har lest og bladd om og ventet at jeg skulle bli fenget, og ingenting skjer. Jeg er nærmest på gråten av skuffelse. Dette er renspikka og enkel kiosklitteratur uten underholdningsverdi. For meg.

Jeg har noen sider igjen, men jeg ofrer ikke mer tid på denne boken. Stor skuffelse. Videre bøker fra henne vil trenge vektige og utprøvde kritikere før jeg bruker penger på dem. Jeg håper denne boken var et feilsveip og at hun kommer tilbake som den maleriske forfatteren hun tidligere har vist seg å være.

* * * * *

1 kommentar:

Helene Øksenholt sa...

Jeg er så enig, denne boken var så dårlig, ren kiosklitteratur. Her har nok forventningene fra forlagene om en ny bestselger presset frem en bok som aldri skulle vært utgitt.