tirsdag 9. mars 2010

"Mot normalt" eller "Dette går bare ikke!"

På denne tiden av året rykker det fælt i reise-på-hyttenfoten min, og er været tålelig, legger jeg fra land så snart forholdene på sjøen tillater det en gang i mars måned.

Forholdene på sjøen er perfekte og har vært det i et par måneder....

Dette er første året jeg kan minnes at jeg har måttet reise jevnlig til båten for å øse sne. Jeg har slitt ut ett øsekar på is og skare, og er godt i gang med nummer to for sesongen. ;-)


Bønn til alle som hører: kan vi være så snill å få mildvær nå, slik at all sneen går sin vei, og vi kan komme i gang med sesongens normalaktiviteter?
Det har vært en praktfull vintersesong, men jeg minner om at det kun er 5 uker til første sommerdag....

* * * * *

7 kommentarer:

Harryford sa...

Joda jeg har båten ute på vannet i vinter - blir sikkert ikke to kalde vintre med is etter hverandre - tenkte jeg!
Det ble det, og selv ute i havet ligger det is ennå!

Håper det er tint rundt båten til st.hans!

Så nyt synet av flytende vann!

Berit sa...

Som Harryford sier - det er da vann runt båten, ikke is!
Vi har også måka båt i vinter. Seinest fredag, 25 cm nysnø måtte vekk før sesongstart på sjøen. Men det var det verdt!

linnemi sa...

Ja, dere har rett, isfri fjord har vi i alle fall hatt! Hadde den frosset til kunne vi prøvd isfiske. Januartorsk, tatt stående i Bjørnefjorden, det hadde vært noe det! :-D

Torill sa...

Hehe.. Ja ausekar og snø er vel ingen god kombinasjon. Glad vi heiv båten på land - ikkje det store vidunderet då skjønner du. men våren kjem no, får berre håpa at den ikkje blir for våt !!

Mariann sa...

Når jeg ser disse bildene er jeg jammen glad vi har båten på land. Nå må det da være slutt med snømåking både til lands og til vanns.

IngunnBW sa...

Ikke særlig fristende å sette seg ombord i en av de båtene der nei...brrrr. Men nå er solen snill go tiner ganske mye i løpet av en dag, litt etter litt blir det mindre sne og mer vår :)

Linnemi sa...

Amen til det. :-)