fredag 1. januar 2010

Takk. Da sier jeg meg ferdig for denne gang.

Et svært så dryssende juletre ble ribbet for pynt og stas i formiddag og arkivert i min del av skogen. Generell julepynt - det lille jeg har - er arkivert i boden; juleduk er satt på vask, organiske dekorasjoner er gått samme vei som treet.

Støvsugd, luftet og vasket gulv. Deilig å få heimen tilbake til normal.

Og nå har jeg satt meg ned med en av mine yndlingsartister på høytalerne; Kate Bush. I år fikk jeg (endelig) den cd'en jeg har ønsket meg noen år, 5 år for å være nøyaktig: Aerial :-)

Nå kan jeg endelig sette i gang igjen med det som er blitt satt på vent den siste måneden. Godt. Men først en dose nytelse a la unge Bush. :-) Mens jeg knasker antibiotika: den som havnet på tannlegevakten igår var meg....

* * * * *

8 kommentarer:

Frøya-Heidi sa...

Takk for trøstende kommentar i bloggen min!

Du er jammen rask med å hive ut jula :) Her skal pynten få stå mot neste helg, men da er det slutt!

Linnemi sa...

Den pleier stå litt lengre enn dette, men den edelgranen må ha vært hugget tidlig i '09. Vanligvis må edelgranen her skytes for å bli kvitt den etter jul. ;-)

. sa...

... også jeg som trodde at edelgrana ikke slapp nålene i hele tatt.. Men godt å få ut jula så fort som mulig, synes jeg, når nyttåret først er rundet og nesa retter seg inn mot lysere dager.
Godt bloggår ønskes deg. :-)

Elsa sa...

Oj, har du hevet ut jula allerede? Jeg har tenkt å ha den en stund enda en ukes tid kanskje.

Ha en koselig helg!

Linnemi sa...

I like så! :-)

Anne (Moseplassen) sa...

Her ble det pynta på selve julften i år, så julepyntn skal da få henge litt til.. hehe, er nå vant til hjemmenifra at den hang til 20 dag ;)
Men juletreet står nå ute alt da, så jeg slipper jo å se de nålene før i mars en gang.. *ler*

Godt nytt (og rent) år til deg :D

Kabe sa...

Nå er julen forsvunnet fra huset her også! Ser litt tomt ut.....!

Linnemi sa...

KaBe: Det tomme skal nå fylles med jord og frø, og for deg med veldig heldig bosted med 'direktelinje' til Thompson & Morgan, også med småplanter. Er så misunnelig, atte. ;-)
Anne: Ja, før i verden sto pynt og stas til ca 13.januar, men jeg er visst blitt litt mer utålmodig med alderen. :-)