søndag 20. september 2009

Farvel sjøstøvler

Gode joggesko har vært et 'must' her i huset i alle de år, og har vært benyttet også der litt mer pyntede sko har vært påkrevd. Ikke alltid like lekkert, men jeg prioriterer å stå og gå uten at bena lider. Jeg er oppvokst med datidens fotformsko, og har vel fått behovet for gode sko inn med morsmelken, men det hender jeg sikler over høye hæler og viftende tær, jeg også. På 80-tallet hadde jeg meg en raptus og kjøpte ufornuftige sko så det holdt. Kunne ikke brukes.

Men tilbake til joggeskoene: Utfordringen har vært i regnvær, hvor jeg har drevet og tørket føtter, sokker og sko i etterkant, fordi jeg ikke kan fordra å gå med sjøstøvler over strekninger.

Lønnssjefa har slitt ut sitt par nummer to av vanntette joggesko. Her må ha vært en liten kortslutning i oppfattelsesevnen min, for jeg har jo sett at hun har brukt dem, men jeg vet jeg i et bevisst øyeblikk antok at de var svindyre og ville kjøre skobudsjettet mitt ut over sidelinjen.

Oversending av link fra Lønnssjefa og så bar det av sted for å shoppe: se www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=85705 . (linken jeg først la inn virket ikke, så prøv manuelt.) Vi har vandret i regn på grus, på skogbunn, i gjørme og bekkefar, og jeg er like tørr, om enn møkkete. Har bare skylt av dem og satt dem til tørk, og nå står de klare til neste utfart. De sitter som et skudd og er bare nydelige å gå med.

Nå kan det regne alt det vil. Det kommer ikke sjøstøvler på disse bena igjen. I alle fall ikke for turgåing. :-)

* * * *

5 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Det skal regne mye før jeg tar mine sjøstøvler på, bortsett fra når er vått i hagen.
Viking gortex har jeg gått over til og satser på fremover...

Ellers virker ikke lenken, så jeg kan ikke sjekke hva du har kjøpt.

God tur med vanntette joggesko!

Vivishagerom sa...

Jeg må innrømme at jeg skulle vært flinkere til å bruke gode joggesko. Flinkere til å kjøpe til unga, enn meg selv.
Støvler har jeg ikke hatt i mitt eieskap siden jeg var barn.

Berit sa...

Her foregår våte turer i fjellsko, de svikter ikke. Støvler er for vassing og småbåt!
Men vanntette joggesko hørtes ikke dumt ut.

Kristin sa...

Goretex sko, vanntette joggesko osv. Himla bra når jeg skal ut på TUR. Men tusen takk til deg Linnemi for at du la ut forslag til "big size women shoes" ble ikke blomstrete hagestøvler på meg i første omgang, men fant endelig noen flotte støvler som faktisk er flotte til bytur. Her i sørlandsslapset er det ikke godt å gå til byen i finsko, eller vanlige støveletter. BRANDO, norsk nettbutikk ble løsningen, både for støvler og støveletter i skinn. Gratis utsendelse, og fri retur innen 30 dager. Gjør det liksom litt tryggere å handle uten å prøve først :-) så nok en gang: TAKK fra en ellers ganske normal størrelse, men med store føtter.

Linnemi sa...

Kristin: En fornøyelse! Så flott at du fant noe der. :-) Enten man har store eller små føtter, er det samme problemet. EJeg husker en bitte liten dame fra før i verden som måtte i barneavdelingen da hun skulle ha sko til sitt eget bryllup. Utvalget var ikke helt det hun var på jakt etter. ;-)
De nye skoene har dessverre gitt meg et gnagsår av dimensjoner på ene hælen, så nå får jeg ingenting på høyre foten uten smerter. :-/