fredag 28. november 2008

Dette har ingenting her å gjøre.

Dette er siden for hage og hageaktiviteter.
Dette er siden for årstider.
Dette er en årstid.
Dette er den verste årstiden av alle, og jeg er tung, trett, irritabel, har ikke fått løkene i jorden, og - røykfri.

Jeg sluttet å røyke i august i år.
Jeg slutter hvert år i august.
Jeg begynner igjen når solen varmer og hageaktivitetene tar seg opp.

Denne gangen er den underliggende strømmen at det er røykeslutt for alltid.
Ingen mer røyking. Ingen mer kos når det skal tenkes store, dype tanker.

Idag kjøpte jeg meg en 10-pakning.
Og en flaske vin.

Så spørs det hvem som vinner; min stae person eller årstidens klamme, våte, svarte kappe som har lagt seg til over meg.

2 kommentarer:

Harryford sa...

Dette er årstiden hvis store glede er å muntre sitt sinn!

Så dekanter med forventningens glede din nye vin,
nyt et glass eller 2,
- mens tanker om sol, venner og hage tar i ditt hode bo!

Ta din røyk og pakk i fineste julepapir inn!
Skriv så på - god jul 2009 - kjære Linn!
-----------------------

Hilsen Flåklypas uhonorerte hobbydikter Harryford! ;-)

Linnemi sa...

Vidunderlig! :D